Sunday, February 2, 2020

تولید محتوا چیست؟


امروزه سئو بر تولید محتوا تاکید بیشتری دارد زیرا تولید محتوای با کیفیت موجب می شود که رتبه سایت به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل بسیاری از مدیران وب سایت ها، بخشی از کار سایت خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند و تلاش می کنند که وبلاگ نویسان با تجربه ای را در این حوزه استخدام کنند. یکی از مشکلات مهم این وبلاگ نویسان، تولید محتوا با کیفیت متناسب با نوع فعالیت سایت می باشد و این که چه محتوایی را تولید کنند که مورد پسند مخاطبان باشد. همچنین یافتن یک منبع معتبر کاملا مشکل می باشد.

برای تولید محتوا مناسب چه کارهایی باید انجام داد؟

برای این که بتوانیم یک محتوای با کیفیت تولید کنیم بایستی به موارد زیر توجه کرد:
·        اولین قدم در این کار، داشتن ایده برای تولید محتوا می باشد که فرد ابتدا باید موضوع سایت و مقالات خود را مشخص کند و براساس آنها بتواند یک موضوع و یا ایده جدید تولید کند.
·        فرد پس از مشخص کردن موضوع خود بایستی لیستی از کلمات کلیدی خود را تهیه کند. یکی از دلایل فنی جهت پرداختن به تولید محتوا، به کار بردن کلمات کلیدی در داخل سایت است. برای استفاده از کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا کمک بگیرید و کلمات و عبارات مرتبط که بیشترین جستجو را دارند، بیابید.
·        هیچ موردی مثل کلمات کلیدی نمی تواند رتبه سایت را خراب نماید. بیشتر افراد جهت تولید محتوا فکر می کنند که هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد مقاله بیشتر در معرض دید قرار می گیرد، در صورتی که طبق چگالی کلمات کلیدی استفاده از هر کلمه کلیدی 2 تا 3 درصد از تعداد کل مقالات یک مقاله است.

·        نوشتن عنوان جذاب و گیرا در تولید محتوای سایت بسیار حائز اهمیت است زیرا از این طریق می توان مخاطبان زیادی را به سمت سایت خود جذب کرد. عنوان مهمترین قسمت یک تولید محتوا می باشد زیرا در عنوان می توان می توان کلمات کلیدی و یا عبارات مهم را به طور هوشمندانه استفاده کرد. از طرفی این عنوان محتواست که کاربر را جذب می کند پس باید در نوشتن آن دقت بسیاری کرد.
·        پیش از تولید محتوا باید مقالات وب سایت های رقبا را بررسی کرده و سعی کرد که کم و کسری هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد، در بخش محتوای سایت خود رفع کرد. اگر هنوز در حوزه کاری در نظر گرفته شده مقاله ای وجود ندارد کاملا به نفع فرد است و لازم نیست که تلاش زیادی کند تا رتبه سایت خود را بالا ببرد.
·        همان طور که در جریان هستید مخاطب اصلی محتوای سایت، کاربران است پس باید در تولید محتوای خود تمام نیازهای آنها، مسائل روزانه و تمام ویژگی هایی که به دنبال آن هستند، تحت پوشش قرار داد و نیاز کاربران را در تولید محتوا در نظر گرفت. از آنجا که کاربران زمان زیادی را در اینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر فرد بتواند نیازهای اصلی آنها از طریق تولید محتوا را تحت پوشش قرار دهد، می تواند سایت خود را به یک منبع معتبر تبدیل کند.
·        یکی از مشکلات مهم بیشتر مقالات سایت ها این است که مطالب به طور سطحی مطرح می شوند. ولی اگر موضوع مقاله یک موضوع تخصصی است باید سعی کرد تمام اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کرد زیرا جزیی پرداختن به موضوع اصلی تولید محتوا باعث تمایز سایت با سایر سایت ها می شود.

·        گاهی اوقات لازم می شود که برخی از موضوعات را از چند جنبه مورد بحث و توضیح قرار داد اما با یک موضوع یکسان.
·        مخالف بقیه افراد مقاله بنویسید. به عنوان مثال اگر اکثر نویسندگان به مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی پرداختند شما به بررسی معایب استفاده از شبکه های اجتماعی بپردازید زیرا این نوع مقالات نشان می دهد که شما به نکاتی توجه کرده اید که دیگران به آنها توجه نکره اند و باعث تمایز شما با دیگران می شود. به این روش در دنیای تولید محتوا، تکنیک خوانده شدن مقاله می گویند.
·        بهتر است یک لیست از مقالات تولیدی خود تهیه کنید. مزیت این روش این است که به راحتی می توان نسبت به موضوع اصلی وب سایت خود به سایر بخش هایش لینک داد.
·        بهترین مقالات سایر وب سایت ها را مورد بررسی قرار دهید زیرا همیشه افراد متخصصی هستند که برای بقیه سایت ها مقاله می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کرده و مقالات آنها را در وب سایت خود قرار دهید. منظور کپی کردن مقاله نیست بلکه با شیوه های متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید. بهتر است که این روش را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید زیرا این کار باعث می شود که سایت های رقبا اقدامی شبیه شما انجام دهند و باعث لینکدهی به سایت شما می شود.
·        همیشه راه های جدیدی برای تولید محتوا به وجود می آید و بایستی اطلاعات خود را در این زمینه بروز کنید. بهترین روش برای بروز کردن فرمت مقالات در تولید محتوا این است که مقالات قدیمی را دوباره منتشر کنید البته به صورتی که لینک آدرس تغییر نکند و یا موضوع اصلی مقاله عوض نشود .

·        یکی از نکات پایه و اولیه در تولید محتوا، نکات نگارشی می باشد که به کار بردن درست این نکات از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است زیرا به کار بردن هر کدام از آنها به صورت نادرست باعث کج فهمی مطلب توسط مخاطب می شود و تمامی زحمات نویسنده به هدر می رود.
·        اولین بخشی که توسط موتور جستجوگر گوگل مورد بررسی قرار می گیرد متا تگ عنوان است که باید متناسب با محتوای مقاله نوشته شود چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان هیچ ارتباطی با محتوا ندارد، سایت را جریمه خواهد کرد.
·        تعداد کلمات برای تولید محتوای یک سایت به صورت استاندارد بین 2000 تا 3000 کلمه است و حداقل تعداد کلمات استفاده شده در یک مقاله 500 کلمه می باشد. لازم به ذکر است که مقاله شما کمتر از 500 کلمه باشد ممکن است از نظر گوگل سایت شما جریمه شود و اگر بیشتر از 4000 کلمه است بهتر است آن را به دو مقاله تقسیم کرد.




No comments:

Post a Comment