Saturday, March 11, 2023

سرمایه گذاری طلا و سکه

سال‌هاست که سرمایه‌گذاری در طلا و سکه به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار حفظ سرمایه و کسب درآمد محسوب می‌شود. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند طلا را به شکل زیورآلات و شمش بخرند و برخی دیگر به دنبال خرید ربع سکه، نیم سکه و سکه تمام بهار آزادی می‌افتند.

در این بین افراد باتجربه‌تر نیز اندوخته‌ی خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا سرمایه‌گذاری کرده و با ریسک کمتر به دنبال حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌گردند.

با تمام این گزینه‌ها سوالی که برای یک شهروند ایرانی پیش می‌آید این است که سرمایه‌گذاری در طلا بهتر است یا سکه؟ اگر طلا انتخاب بهتری است سرمایه‌گذاری در کدام نوع آن پیشنهاد می‌شود؟

یا شاید بهتر باشد به فکر خرید ربع سکه، نیم سکه یا سکه تمام باشیم؟ مهم‌تر از همه این که در هنگام خرید طلا و سکه به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم تا سرمان کلاه نرود؟

در این مقاله قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ داده و در مورد هرچیزی که به سرمایه‌گذاری در طلا و سکه مربوط می‌شود، بپردازیم. لطفاً تا انتها همراه ما باشید

قیمت طلا و سکه چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت طلا و سکه با ضرب کردن قیمت جهانی اونس طلا در نرخ ارز هر کشور محاسبه می‌شود.

شاید بهتر باشد قبل از اینکه در مورد سرمایه‌گذاری در طلا و سکه صحبت کنیم، ابتدا ببینیم قیمت طلا و سکه چگونه تعیین می‌شود. در حقیقت یکی از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا و زیرمجموعه‌های آن این است که قیمت آن، هم از نوسانات قیمت دلار و هم از نوسانات قیمت جهانی اونس طلا تاثیر می‌پذیرد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، برای محاسبه‌ی قیمت طلا، قیمت اونس جهانی طلا در نرخ ارز در بازار ضرب می‌شود و برای همین سلیقه‌های شخصی تاثیری در آن ندارد. البته میزان عرضه و تقاضا در هر کشور ممکن است باعث تفاوت در قیمت وزن مشخصی از طلا در آن کشور شود.

در مورد سکه نیز که از جنس طلا است، از همین فرمول استفاده می‌شود ولی معمولاً قیمت سکه با حباب همراه است. به عبارت دیگر برخی اوقات ممکن است به دلیل تقاضای زیاد، قیمت سکه نسبت به نرخ دلار گران‌تر محاسبه شود.

این موضوع به ویژه در قطعات کوچک‌تر سکه مثل ربع یا سکه‌های گرمی به چشم می‌آید که دلیل آن هماهنگی قیمت این قطعات با سطح درآمد مردم و پولی که برای سرمایه‌گذاری کنار گذاشته‌اند، است.

برای مشاهده قیمت طلا به‌صورت آنلاین می‌توانید از طریق لینک‌هایی که در زیر آمده است، اقدام کنید. در این بخش یک سایت معتبر خارجی و یک سایت معتبر ایرانی برای شما عزیزان معرفی شده است.

روش های سرمایه گذاری در طلا و سکه

خرید فیزیکی طلا، گواهی سپرده طلا، صندوق سرمایه گذاری طلا و خرید فیزیکی انواع سکه از روش های سرمایه‌گذاری در طلا و سکه هستند.

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در طلا و سکه وجود دارد که باعث می‌شود گزینه‌های متنوعی در اختیار سرمایه‌گذار باشد.

این روش‌ها شامل خرید فیزیکی طلا، گواهی سپرده طلا، صندوق‌ سرمایه‌گذاری طلا و خرید فیزیکی انواع مختلف سکه می‌شود که در ادامه به طور جداگانه در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.


No comments:

Post a Comment